Przewodnik skutecznego Platform Ownera


22 grudnia 2020 / Best practices

Autorzy: Adam Bernaś - Chief Product Officer, Kamil Gumienny - Business Development Manager

7 wyzwań Platform Ownera ServiceNow wraz z rekomendacjami

Pracujesz w końcu z najbardziej efektywną platformą na rynku, która pozwala zdefiniować, ustrukturyzować, zautomatyzować i zarządzać usługami w Twojej firmie. Jesteś bardziej produktywny podczas zarządzania przepływami pracy i zadaniami, ale nawet najlepsze produkty i najbardziej udane relacje stają przed pewnymi wyzwaniami.

 

Słuchamy naszych klientów i wspieramy ich wdrożenia ServiceNow od ponad 10 lat. Postanowiliśmy spisać ich główne wyzwania i podzielić się nimi z Tobą w tym wpisie. Daj się zainspirować i znajdź receptę na efektywne wdrożenie i korzystanie z możliwości, jakie daje Platforma ServiceNow!

 

1. Nie widzę oczekiwanych rezultatów

Wyzwanie

Twój projekt ServiceNow dobiegł końca. Wspólnie z zespołem wkładacie dużo pracy, czasu i energii, aby jak najlepiej go wykorzystać. Wybrałeś najlepsze rozwiązanie na świecie, kolejny rok z rzędu będące liderem rynku. Ale nie jest tak udane, jak powinno być…

Biznes jest sceptyczny – oporny na korzystanie z nowej platformy lub niezadowolony z „kolejnego narzędzia do obsługi ticketów”. Dla niektórych menedżerów wyniki są rozczarowujące, a oni niekoniecznie chcą rozmawiać o sposobach poprawy sytuacji. Zadajesz sobie pytanie, co poszło nie tak, albo co można było zrobić inaczej.

 

Nasze rekomendacje

Musisz zidentyfikować „dlaczego”. Przyczyny nie (w pełni) udanego projektu ServiceNow mogą być różne – od nieprawidłowej implementacji, poprzez niezrozumiane lub pominięte wymagania, po słabe doświadczenie użytkownika. Warto rozważyć innego partnera ServiceNow, który mógłby dołączyć do projektu. Doświadczona firma pomoże Ci dokonać nowego otwarcia i lepiej zrozumieć te kwestie.

Przy odpowiednim podejściu, partner będzie edukował i inspirował zarówno IT jak i biznes, konsultował z Tobą rozwiązania i udoskonalał Twoją platformę. A dzięki pełnemu zaangażowaniu i odpowiedniej motywacji, po drodze pojawią się liderzy naturalnej transformacji i ambasadorzy platformy wewnątrz Twojej organizacji.

 

2. Przytłacza mnie zapotrzebowanie i niewystarczająca wydajność

Wyzwanie

Stale zmagasz się z problemem znacznego popytu. Twoi interesariusze z różnych części biznesu mają coraz większe oczekiwania, a wiedząc, że ServiceNow jest szybsze i potężniejsze niż jakiekolwiek inne rozwiązanie – myślą, że można wdrożyć wszystko i to w tej chwili! Znajdujesz się w potrzasku – wraz ze wzrostem popytu, rośnie wolumen niezaspokojonych potrzeb Twoich interesariuszy, namnażając Twoje zaległości.

 

Nasze rekomendacje

Porządkując swoje BAU, wygospodarujesz więcej czasu na projekty. Doświadczony partner ServiceNow może dostrzec problemy, znajdując ich więcej i szybciej. Zespół partnera jest tu po to, aby pomóc Ci zorganizować pracę, ustalić priorytety, zredukować liczbę interesariuszy do operacyjnego minimum.

Innym sposobem jest bezpośredni dostęp do postępu projektu w czasie rzeczywistym poprzez portal – oznacza to, że kiedy tylko trzeba, możesz zweryfikować status samodzielnie i w dowolnym momencie. Nie obawiaj się korzystać z doświadczenia partnera w organizacji pracy, co pozwoli Ci utrzymać założone tempo i tryb pracy, także w obliczu zmian i rozszerzeń pojawiających się w trakcie wdrożenia. Partner pomoże Ci wybrać metodologię i narzędzia najbardziej odpowiednie dla Twoich potrzeb.

 

3. Nie wiem, jak zmaksymalizować ROI

Wyzwanie

Nie masz zdefiniowanych procesów lub są one w totalnej rozsypce? Znasz swój cel końcowy, ale czujesz się zagubiony, jeśli chodzi o maksymalizację inwestycji w ServiceNow. Jak wydobyć z tego to, co najlepsze?

 

Nasze rekomendacje

Po pierwsze, musisz przestać myśleć o pojedynczych aplikacjach. Zacznij postrzegać platformę jako całość. Twój partner może Ci pomóc, sugerując Ci kolejne kroki i pomagając opracować plan rozwoju. To właśnie do zadań partnera należy nadanie odpowiedniej formy i wskazanie, które funkcje okażą się najbardziej opłacalne dla Twojej firmy.

Wskazując Ci właściwą ścieżkę, partner ServiceNow pomoże Ci odkryć rzeczywiste potrzeby Twojego zespołu i całej organizacji. Interesariusze pochodzący z Biznesu muszą rozumieć techniczne aspekty projektu, co wymaga sporo nauki. Mentoring Twojego partnera może się okazać tutaj niezbędny, umożliwiając Ci określenie celów, korzyści i uzyskanie odpowiedzi na pytanie „dlaczego to rozwiązanie, a nie inne?”.

 

4. Ciężko mi nadążyć za zmianami

Wyzwanie

ServiceNow jest dynamiczne, a co 6 miesięcy pojawia się nowa wersja platformy i setki dodatkowych funkcji. Polityka platformy zapewnia wsparcie dla 2 ostatnich wersji, co oznacza, że aby być na bieżąco, należy aktualizować ją co najmniej raz w roku. Wymaga to także dodatkowej pracy nad aktualizacjami już zrealizowanych projektów. Musisz porównać funkcjonalność nowej wersji i zdecydować, którą z nich chcesz zachować.

 

Nasze rekomendacje

Aktualizacje wymagają przeprowadzenia testów w celu wykrycia możliwych problemów i upewnienia się, że żadne usterki nie spowodują zakłóceń w Twoich projektach. Nie licz tylko na siebie! Twój partner ServiceNow powinien być w stanie pomóc Ci w części testów i naprawie błędów.

Ponadto, identyfikacja elementów wymagających szczególnej uwagi jest doskonałą metodą na niwelowanie presji czasu! Również liczba nowych funkcji może wydawać się przytłaczająca. Wdrożenie automatycznych testów (ATF) może zdjąć trochę ciężaru z Twoich ramion! Profesjonalny partner wesprze Cię aktualną wiedzą na temat platformy i dostarczy Ci nowy plan rozwoju platformy. Idealnie byłoby, gdyby posiadał on odpowiednie zasoby, takie jak laboratoria SPOC, które są na bieżąco ze wszystkimi nowościami na platformie.

 

5. Ogranicza mnie proces podejmowania decyzji

Wyzwanie

Zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję, musisz skonsultować ją ze znaczną liczbą osób. Jest to czasochłonne i może spowodować pewne problemy z terminową realizacją projektu.

 

Nasze rekomendacje

Nie jesteś sam. Twój partner ServiceNow może pomóc Ci w mapowaniu i organizowaniu odpowiedniej struktury pracy zgodnie z najlepszymi praktykami. W projekcie powinien być zawsze jeden decydent odpowiedzialny za obszar wykorzystwywany w swoim dziale.

Jako właściciel platformy, powinieneś skupić się na tym, aby najskuteczniej zorganizować przepływ pracy, a nie na podejmowaniu decyzji. Mając na pokładzie decydenta wraz z partnerem ServiceNow, można pozbyć się tych ograniczeń.

 

6. Czuję dużą presję

Wyzwanie

Jesteś w centrum uwagi co ma swoje dobre i złe strony. Każdy błąd, który się wydarzy, a który ma wpływ na pracę firmy, zostanie zauważony. Dlatego też odczuwasz presję i ogromną odpowiedzialność, aby szybko i bezbłędnie dostarczać produkty.

 

Nasze rekomendacje

Regularne sesje odbywające się codziennie, raz w tygodniu i raz w miesiącu umożliwiają dynamiczną reakcję w sytuacjach problematycznych i informowanie o wszelkich zmianach w estymatach. Podczas gdy Twój zespół projektowy zapewni sprawną realizację, zespół M&D zajmie się Twoimi potrzebami w następnej fazie, kiedy projekt będzie realizowany.

Transparentność jest niezbędna! Im więcej wiesz, tym większy masz wpływ na przebieg pracy i pozytywne zmiany. Uświadomienie sobie, ile masz czasu na każdą fazę projektu, może być niezwykle przydatne. Nie obawiaj się poprosić o wsparcie i scedować niektórych zadań. Pamiętaj, że godny zaufania partner zapewni Ci stabilność i zminimalizuje błędy na etapie produkcji.

 

7. Nie wiem wystarczająco dużo

Wyzwanie

Wkraczając w rolę właściciela platformy ServiceNow, mogło towarzyszyć Ci poczuciemogło towarzyszyć Ci poczucie, że nie masz wystarczającej wiedzy technicznej. Być może jest to dla Ciebie nowa rola lub nie masz doświadczenia w pracy z rozwiązaniem ServiceNow. Czujesz, że brakuje Ci przygotowania i jakbyś działał po omacku?

 

Nasze rekomendacje

Poproś swojego partnera ServiceNow, aby polecił Ci szkolenia i warsztaty, które powinieneś podjąć, aby zacząć budować swoją wiedzę techniczną. Właściwy partner użyje języka biznesowego i dostosuje swoją komunikację do Twoich potrzeb, będąc gotowym do poprowadzenia Cię, zamiast przytłaczania technikaliami.

 

Skontaktuj się z nami


Identyfikujesz te wyzwania w swojej organizacji? Jak sobie z nimi radzisz? Być może napotykasz na różne przeszkody i chcesz je omówić z nami? Jesteśmy do Twojej pełnej dyspozycji!

 

Jako strategiczny partner, w 100% skupiony na ServiceNow, przekształcamy stare, ręczne sposoby pracy w nowoczesne, cyfrowe procesy workflow. Realizujemy Twoje projekty ServiceNow pod klucz już w pierwszym wdrożeniu. Skontaktuj się z nami, by ustalić jak możemy Ci pomóc!